Egyre zöldebbek a Kiflis vásárlók!
November végén Green Friday-t tartottuk Black Friday helyett, és megnéztük a statisztikákat, hogy a Kifli vásárlói mit szóltak ahhoz, hogy túlfogyasztás helyett inkább okos fogyasztásra buzdítottuk őket. A részletes kampányértékelés előtt annyit elárulunk, hogy igazán büszkék vagyunk a megrendelőinkre, mert egyre környezettudatosabbak – és szívből örülünk, hogy segíthetünk ezekben a törekvésekben.
Zero waste vásárlás
Az Újratöltve kategóriánk lényege a hulladékcsökkentés: nem keletkezik felesleges műanyag, hiszen visszaváltható (és a futárjainknak visszaadható) üvegekben adunk sokféle száraz élelmiszert és tisztítószert. Ebből a választékból heti átlagban 32.1%-kal több vásárlónk volt a kampány ideje alatt, mint a kampány előtti 3 hónapban.
Megmentettük az élelmiszert
Az egyik legfontosabb szolgáltatásunk a Mentsd meg az élelmiszert, hiszen amellett, hogy itt lejáratközeli, de még tökéletes élelmiszert árulunk rendkívül nagy kedvezménnyel, sokat teszünk együtt az ételpazarlás ellen (ami mégis megmarad, az sem vész kárba: az Élelmiszerbanknak adjuk). Éppen ezért érdekel minket, hogy mennyire volt keresett ez a kategória, miután ismét felhívtuk rá a figyelmet a Green Friday során. A vásárlószám 2.4%-kal, a rendelésszám 3.1%-kal, a vásárolt érték pedig 18.6%-kal emelkedett az előző hónap azonos időszakához képest.
Vízszűrők PET-helyett
És ha már olyan megoldásokról van szó, amelyek a bolygót és a pénztárcát is kímélik, mindig szívesen hívjuk fel a figyelmet széles vízszűrő-kínálatunkra. PET-palackok helyett ezáltal otthon a csapvízből is mindig friss és káros anyagoktól mentes vizet varázsolhatunk. És hogy alakult ezen termékcsaládok sorsa a Green Friday hatására? Vízszűrőt 11%-kal többen vettek, mint 1 hónappal korábban, valamint 7%-kal nőtt az eladott vízszűrők darabszáma is. A számok tengeréből azt is kihalásztuk, hogy nagyrészt filtereket adunk el a Kiflin a vízszűrőhöz: a két legnépszerűbb termék EZ és EZ volt a novemberi zöld-kampány alatt.
Egyre több az öko-táska
Az is foglalkoztatott minket, hogy vajon mennyien kérik öko-táskában a rendelésüket papírzacskó helyett? Igaz, hogy lassú és kis mértékű növekedést látunk az idei évben, de immár 17,8% választja a 100%-ban PET-palackból újrahasznosított szatyrainkat és az ehhez kapcsolódó praktikus öko-körforgásban működő rendszerünket. Ami viszont további érdekesség a témában, hogy mivel többet vásárolnak a megrendelőink, több újrahasznosított öko-táskát is használnak. Év elején még átlagosan 4-5 kosárnyi újrahasznosított zacskóba fért el 1 bevásárlás, addig ez novemberben már 6-7 zacskót jelentett. Ennek köszönhetően az év eleji, napi szinten kiosztott 2.400 újrahasznosított zacskó most már 4.400 újrahasznosított zacskót jelent.
Összességében tehát szeretnénk köszönetet mondani, hogy a Kiflisek ennyire befogadóak az öko-törekvéseinkre. Már eddig is meghatottak minket a vásárlóink, hiszen a Mastercarddal közös kampány során kártyás vásárlásaikkal hozzájárultak a több mint 15.000 fa elültetéséhez. Sok kicsi sokra megy, tegyük a jövőben is közösen a Földünkért!