• Kredit jóváírás a fiókodban!

    Rendelj ma (akár csütörtöki átvétellel), és amennyiben fizettél szállítási díjat, kreditben jóváírjuk a fiókodban február 10-én. A kreditek 7 napig lesznek érvényesek.
Maradjotthon, de ne maradj éhen!

Karantén kisokos Kifli-módra

A jelenlegi helyzetben mindenki sokat tesz a közösségért, aki otthonában tölti az idejét és igyekszik a lehető legtöbb elintéznivalót online teljesíteni. Az önkéntes karantén azonban nem feltétlenül jelent lemondást: online mindent beszerezhetsz, amire szükséged lehet. Ehhez segítünk most egy alapkészlettel, amit bátran kiegészíthetsz a kedvenc, megszokott termékeiddel.

Alapvető élelmiszerek

Az alapkészletbe leginkább tartós élelmiszerek tartoznak: tartós tej, vaj, szalámi, kolbász, mirelit zöldségek és fagyasztott húsok, dobozos üdítők, szörpök, liszt, étolaj, cukor, só. Az alapkészletet érdemes az otthonlét ideje alatt rendszeresen kiegészíteni kisebb mennyiségű, romlandó termékekkel, melyek lejárta előtti elfogyasztására érdemes odafigyelni a minél kevesebb hulladék érdekében.

   

Helyes tárolási módszer

Sokan esnek abba a hibába, hogy felvásárolnak nagyobb adag élelmiszert, majd a nem megfelelő tárolási módszer miatt kidobásra kényszerülnek. Hogy ezt elkerüld, érdemes mindössze egy hétre való friss gyümölcsöt és zöldséget beszerezni, vagy úgy összeválogatni a tartósabb zöldség-gyümölcs szekciót, hogy ne kelljen kidobni semmit. A krumpli, alma, répa, karalábé, hagyma vagy épp a narancs például megfelelő tárolással kicsit tovább eláll, ezért ritkább vásárlási szokások esetén érdemes lehet előnyben részesíteni a banánnal vagy a paradicsommal szemben. A péksütemények között is vannak olyanok, melyek lefagyaszthatók, és kiolvasztás után is fogyaszthatók, de kapható olyan vákuumcsomagolt pékáru is, amit otthon lehet kisütni. Ezek hosszabb ideig elállnak, így ha több napig nem szeretnél bevásárolni, akkor érdemes ezekből kialakítani egy készletet, hogy mindig friss péksüteményt ehess. Általános aranyszabály, hogy az önkéntes karantén alatt is érdemes megtartani normál életviteledet: ismerőseid, barátaid más életmódja inspirálóan hathat egy ideig, de fontos, hogy ne egyik napról a másikra vezess be drasztikus változtatásokat. Haladj inkább apró léptekben, vezess be 1-1 új alapanyagot, zöldséget vagy gyümölcsöt az étrendedbe, így egyrészt tartósabb életmódváltást érhetsz el, másrészt kevesebb élelmiszert kell majd kidobnod amiatt, hogy mire az elkészítéshez értél volna, megromlott a kiszemelt újdonság.